OEMs en NSCs
Prestaties van uw dealernetwerk volgen en optimaliseren
Certified per-owned effectiviteit
OEMs investeren miljoenen in het opbouwen van merken van gebruikte voertuigen, maar hebben slechts beperkte informatie over hun succes-KPI’s:
- Verbetering van % verkochte voorraad via eigen netwerk
- Restwaarden verbeteren
- Netwerkprestaties en winstgevendheid verhogen
- Eigen CPO een marktstatus geven zoals bij nieuwe auto’s
Met onze CPO-rapportages kunnen OEMs de prestaties, voorraad en verkoop van alle 140.000 autobedrijven in realtime volgen – zodat ze de effectiviteit van hun investering kunnen beoordelen.
Netwerkvermogen en -optimalisatie
INDICATA kan de prestaties in het netwerk van een OEM identificeren.
Dit kan variëren van de belangrijkste prestaties van gebruikte auto’s tot vroegtijdige waarschuwingen over de financiële levensvatbaarheid van dealers.
OEM’s kunnen de juiste betrokkenheid en corrigerende acties implementeren om risico’s te minimaliseren. INDICATA kan ondersteunen met ons Customer Success Program
Effectieve buitendienst
Steeds meer OEMs investeren in hun buitendienst voor gebruikte auto’s om de activiteiten van hun verkooppunten te verbeteren. Dit is echter alleen effectief in combinatie met succes-KPI’s.
De INDICATA netwerkrapportages geven volledig overzicht per dealer, van statistieken op hoog niveau tot problemen per voertuig. OEM buitendienstteams kunnen effectieve, op feiten gebaseerde gesprekken voeren. Hierbij worden problemen en kansen geïdentificeerd waarvan zelfs de dealer zich mogelijk niet bewust is.
In aanvulling op ons Customer Success Program, kan INDICATA ook helpen bij het ontwikkelen van je buitendienstteam tot ‘Used Car experts’, waardoor hun relaties met je netwerk worden verbeterd.
Merkloyaliteit
Om je CPO-programma’s te optimaliseren, is het van essentieel belang dat je netwerk het maximale aandeel van je merkvoorraad behoudt en verkoopt. Wanneer merkvoorraad verschuift naar niet-merklocaties is het van vitaal belang om te weten hoeveel en waar.
INDICATA kan elk gebruikt voertuig van jouw merk volgen en per dealer vaststellen wie het verkoopt en voor welke prijs.
Door onze gegevens te gebruiken in combinatie met een algemene trendanalyse van de markt, kunnen we u helpen uw merkloyaliteit te behouden.
Showroom bezoek stimuleren
INDICATA’s Lead Generator geeft consumenten via uw website taxatiewaardes voor hun in te ruilen voertuig.
U kiest zelf voor de parameters en bepaalt of er een exacte inruilprijs wordt afgegeven of een bij benadering.
Of u nu kiest voor een API voor uw eigen waarderingsinterfaces of een vooraf geconfigureerde ‘plug-and-play’-oplossing, wij hebben de expertise om direct samen te werken met OEMs of via partnerschappen met uw dealerorganisatie.
Geen herontwerp van uw website nodig en uw eigen op maat gemaakte taxatie-oplossing.